אונליין - שיחת וידאו

טיפול בקשיים על הרצף התקשורתי לשיפור כישורים חברתיים

ילדים שאובחנו על הרצף התקשורתי מתמודדים עם קשיים בתקשורת מילולית, הבנת מסרים לא מילוליים כמו הבעות פנים, טונציה ויצירת קשר…

טיפול בקשיים על הרצף התקשורתי לשיפור כישורים חברתיים

ילדים שאובחנו על הרצף התקשורתי מתמודדים עם קשיים בתקשורת מילולית, הבנת מסרים לא מילוליים כמו הבעות פנים, טונציה ויצירת קשר עין. היכולת להשתלב בתפקוד החברתי השוטף, מבלי להרגיש יוצא דופן, הנו גורם מרכזי המשפיע על הדימוי העצמי של הילד.

התנהגות חזרתית ונוקשה, וקושי להסתגל לשינויים מקשים על ילדים אלו להשתלב בקצב המהיר של העולם. ילד על הרצף עשוי לעמוד לבד בהפסקה, לעתים במרכז פעילות שמתרחשת ומבלי לשים לב להפריע, כי הוא לא מבין שיש סיטואציית משחק חברתית סביבו. לא משנה כמה הוא אוהב את החברים ובני המשפחה שלו וכמה זמן הוא מכיר אותם, הוא לא ידע ל”קרוא”, לפרש את תגובותיהם הרגשיות, מה שיכול להביא לאי-הבנה וקושי להשתלב חברתית.

הימנעות מקשרים חברתיים

טיפול בקשיים על הרצף התקשורתי, בעיקר הקושי ביצירת קשרים חברתיים, הכרוכים בשיתוף החוויה האישית ובהבנת רגשותיו של הזולת, מהווה גורם לתסכול ותחושת בדידות. לעתים הילד מגיב בהימנעות ורתיעה מקשרים חברתיים שיכולות להתפרש כחוסר עניין, ולעתים התסכול מתבטא בהתפרצויות כעס והתנהגות תוקפנית. הילד זקוק לקשרים עם בני גילו, אך הוא מתקשה בשיתוף פעולה חברתי.

הגישה הטיפולית שאני מציע מתייחסת הן לפן הרגשי והן לפן הגופני. אני מאמין שאחת המטרות בטיפול בילדים עם קשיי תקשורת היא הרחבת טווח הביטוי האישי והרגשי. באמצעות מגוון גירויים סנסו-מטורים ורגשיים אני מעודד את הילד להיות מודע לתחושות ורגשות שעולים בזמן הפעילות המשותפת בינינו. מודעות זו מהווה עוגן לחוויית נוכחות מלאה יותר ובסיס לתקשורת רגישה עם הזולת.

לחיות עם אספרגר – שיתוף מהלב

נערה משתפת בכנות את נקודת מבטה על תסמונת אספרגר והדרך שלה להתמודד. “זו לא בחירה שלנו… אני עובדת מאוד קשה להבין מה אנשים רוצים ממני… “

השאירו פרטים ליצירת קשר
Skip to content