אינטליגנציה קוגניטיבית

“יש לילד שלך פוטנציאל לא ממומש” הוא משפט מתסכל,  משום שאנו יודעים מי הוא באמת הילד שלנו. יחד עם זאת הדברים לא הולכים חלק.

אינטליגנציה קוגניטיבית - יואב ניומןכמה פעמים מצאנו את עצמנו אומרים  “אם רק תשקיע קצת תראה כמה תצליח” “למה אתה בכלל לא מנסה?” נשאלת השאלה איך זה שילדים כל כך מוכשרים בכל זאת מתקשים?  כדאי לנסות להבין איך אפשר לתמוך בפיתוח תהליכי חשיבה יצירתיים שיאפשרו להוציא לאור את מלוא היכולת של ילדכם.

 

על פי שיטת אלבאום אינטליגנציה קוגניטיבית מתייחסת ליכולות של האדם לחשוב בצורה מופשטת והגיונית, לפתור בעיות, להסיק מסקנות וללמוד מניסיון. אינטליגנציה זו הינה מרכיב משמעותי בתהליכי הלמידה. היא מאפשרת לילד לעמוד בדרישות הלימודיות. ילד שאינו עומד בקצב הלימוד של הכיתה, מתמודד עם תחושה מתמדת של לחץ ותסכול.

היסודות לתהליך הלמידה

האם הילד או הילדה שלך מתקשים בבית ספר או הכנת שעורי בית?
האם קיבלתם משוב מהמורים שהם לא מממשים את הפוטנציאל שלהם?
אשמח לתת ייעוץליצירת קשר

הלמידה בבית הספר היא תהליך מורכב שדורש שילוב של כישורים רבים.  תהליך הלמידה מבוסס על שלושה שלבים עיקריים, שהם: קליטת המידע החדש, עיבוד המידע והפנמתו, ושליפה של המידע בזמן נתון ושימוש יעיל בו.

טיפול בשיטת אלבאום

כשאנחנו רוצים לבדוק מה מגביל את יכולת הלמידה, נדבר בעיקר על גורמים גופניים, רגשיים ותחושתיים. בדרך כלל איתור נכון של הבעיות והגורמים לקשיים יוביל לבחירת שיטת הטיפול הנכונה ובכך לטיפול בבעיה עצמה. שיטת אלבאום מזהה ומתרגלת את הגורמים אשר עשויים לעכב את תהליכי הלמידה ובכך מוציאה את ה”מקלות מהגלגלים” שמונעים מהילד לממש את הפוטנציאל האמתי שלו.

לא פעם ההורים מופתעים לנוכח השיפור בתפקודו של הילד בבית הספר. אני מזכיר להם שהיכולות האלה תמיד היו בילד שלהם, הן רק היו זקוקות למעט דחיפה קדימה. כאשר יכולתו הקוגניטיבית של הילד מקבלת הזדמנות לביטוי מלא, הילד חווה סיפוק ותחושה של מימוש עצמי והתחושה הטובה מולידה מוטיבציה נוספת להמשיך ולהצליח גם בתהליך הלימודי.